פודקאסטים בהיסטוריה

פרנק קראונינשילד

פרנק קראונינשילד

פרנסיס (פרנק) קראונינשילד, בנם של פרדריק קראונינשילד והלן סוזט פיירבנקס קראונינשילד, נולד ב -24 ביוני 1872. אביו היה צייר וכיהן במשך שנתיים כמנהל האקדמיה האמריקאית ברומא. קראונינשילד התחנך בעיר ניו יורק, שם היה אחד מעמיתיו הסטודנטים קונדה נאסט. זו הייתה תחילתה של ידידות לכל החיים.

כמו אביו, היה לו עניין רב בציור ובסופו של דבר הפך למבקר אמנותי של מגזין המאה. במהלך תקופה זו הוא קידם את יצירותיהם של אמנים מודרניים כמו פבלו פיקאסו, אנרי מאטיס, ז'ול פאסין, אדוארד מאנט, אדגר דגה ופייר-אוגוסט רנואר. הוא גם רכש חלק מעבודותיהם ואלו נמכרו מאוחר יותר ברווח גדול.

בשנת 1909 רכשה קונדה נאסט מגזין חברה קטנה בשם אָפנָה. הוא העסיק את Crowninshield כעורך ובמהלך השנים הקרובות הפך אותו למגזין האופנה והלייף סטייל המרכזי במדינה. הוא פורסם גם בכמה ערים אירופאיות כולל לונדון ופריז והוא הפך להיבט רווחי ביותר של אימפריית המגזינים ההולכת וגדלה של נאסט.

נאסט גם החליט להקים מגזין חדש, יריד ההבלים. הוא ביקש עצה מ- Crowninshield. הוא השיב: "המגזין שלך צריך לכסות את הדברים שאנשים מדברים עליהם ... מסיבות, אמנות, ספורט, תיאטרון, הומור וכו '." נאסט הבין שקרואינשילד הוא האיש הטוב ביותר לערוך את המגזין החדש שהושק בינואר 1914. קראונינשילד אמר לקוראיו: "אנו, כאומה, הבנו את הצורך בעוד עליזות, להסתיר פנים חגיגיות, ליריד. מידה של מישוש, ולהומור טוב נהדר. יריד ההבלים פירושו להיות עליזים כמו כולם. הוא ידפיס הומור, יביט על הבמה, על האומנויות, על עולם האותיות, על הספורט ועל החיים המחויבים, החשמליים והמגוונים של ימינו מהזווית העליזה של האופטימיסט, או, שזה בערך אותו דבר, מהזווית העליזה של הסאטיריקן ".

קראונינשילד פיתח מוניטין של זיהוי סופרים טובים. בשנת 1916 פרסם את שיריה הראשונים של דורותי פארקר. מאוחר יותר היא נזכרה: "מר קראונינשילד, אלוהים ינוח על נשמתו, שילם שנים עשר דולרים עבור פסוק קטן שלי ונתן לי עבודה בנושא אָפנָה בעשרה דולרים בשבוע ". שנתיים לאחר מכן החליפה את פ.ג וודהאוס כמבקר התיאטרון של המגזין. חברי צוות אחרים באותה תקופה כללו את דונלד אוגדן סטיוארט, רוברט בנצ'לי, רוברט א. שרווד והלן בראון נורדן. קראונינשילד קיבל גם את השירים, סיפורים קצרים ומאמרים מכמה מהסופרים הצעירים המרגשים ביותר בשנות העשרים. אלה כללו את אלכסנדר וולקוט, אלדוס האקסלי, אדמונד ווילסון, גרטרוד שטיין, TS אליוט, פרנץ מולנר, ג'ונה בארנס, פ 'סקוט פיצג'רלד, נואל קווארד ותומס וולף. . עד 1917 התפוצץ המגזין של 90,000.

בשנת 1919 החלה קראונינשילד לאכול ארוחת צהריים עם קבוצת סופרים בחדר האוכל במלון אלגונקין בניו יורק. הסופר, מרדוק פמברטון, נזכר מאוחר יותר כי הבעלים של המלון, פרנק קייס, עשה מה שהוא יכול כדי לעודד התכנסות זו: "מכאן והלאה נפגשנו שם כמעט כל יום, ישבנו בפינה הדרומית-מערבית של החדר. אם הגיעו יותר מארבעה או שישה, אפשר היה להחליק שולחנות כדי לטפל במצטרפים החדשים. ישבנו בפינה הזאת הרבה חודשים טובים ... פרנק קייס, תמיד נבון, העביר אותנו לשולחן עגול באמצע האולם. החדר מסופק בחינם מתאבנים. זה, אני יכול להוסיף, לא היה אמצעי לאספה בכל עת ... השולחן גדל בעיקר כי היו לנו אז אינטרסים משותפים. כולנו היינו בעלי מקצוע בתיאטרון או בעלי ברית. "קייס הודה שהוא העביר אותם למקום מרכזי ליד שולחן עגול בחדר הוורדים, כדי שאחרים יוכלו לצפות בהם ליהנות אחד מחברתו של זה.

קבוצה זו נודעה בסופו של דבר בשם השולחן העגול של אלגונקין. קבועים אחרים בארוחות הצהריים האלה כללו את רוברט א. שרווד, דורותי פארקר, רוברט בנצ'לי, אלכסנדר וולקוט, הייווד בראון, הרולד רוס, דונלד אוגדן סטיוארט, עדנה פרבר, רות הייל, פרנקלין פירס אדמס, ג'יין גרנט, נייסה מקמיין, אליס דור מילר, צ'ארלס מקארת'ור, מארק קונלי, ג'ורג 'ס. קאופמן, ביאטריס קאופמן, בן הכט, ג'ון פיטר טויי, לין פונטאן, אלפרד לונט ואינה קלייר.

יריד ההבלים פרסם יותר דפי פרסומות מכל מגזין אמריקאי אחר. כתוצאה מכך קראונינשילד היה להוט מאוד לא לעצבן את מי שעזר במימון המגזין. זה כלל את מפיק התיאטרון, פלורנץ זיגפלד שהתנגד לביקורת על מחזה מאת דורותי פארקר בהשתתפות אשתו, בילי בורק: "מיס בורק במיטבה ברגעיה הרציניים יותר; ברצונה להעביר את נערותה של הדמות , היא מנגנת את הסצנות הבהירות שלה כאילו היא נותנת התחזות לאווה טנגוואי. " פארקר פיתחה לעצמה מוניטין של הערות קשות בביקורות שלה וב -12 בינואר 1920 היא פוטרה על ידי קראונינשילד.

רוברט א. שרווד ורוברט בנצ'לי התפטרו שניהם בשל הפיטורים. כמו ג'ון קיטס, מחברו של אתה יכול לחיות: החיים והזמנים של דורותי פארקר (1971): "קשה עכשיו לדמיין מגזין של יריד ההבליםחשיבותו אז הובילה למפיקים בברודווי, אך העיתונים והמגזינים משנת 1920 עשו זאת, וזו הייתה נקודה כואבת לעיתונאים העובדים ולמבקרי התיאטרון בשולחן העגול. הם האמינו שאם שחקן אשם בפעולה מופרזת, לא חובה ולא פחותה מחובתו של מבקר לדווח שהוא אכן - מפיקים את הדעת. יתר על כן, במקרה זה, עמדתו של Vanity Fair נראתה כקבלת תלונה ממפרסם כתירוץ מספיק כדי לפטר עובד ללא שאלות, וזה היה העוול בעמדה זו שהביא את מר בנצ'לי ומר שרווד לספר למר. קראונינסילד שאם הוא מתכוון לפטר את גברת פארקר, הם היו מפסיקים ".

בשנת 1921 עבר קרונינשילד לגור עם קונדה נאסט. קראונינשילד הגיב: "אני מניח שאנשים חשבו שאנחנו פיות". איימי פיין קולינס נתנה הסבר נוסף: "המצב מספק לעורך התאמות יוקרתיות מכפי שהוא יכול היה להרשות לעצמו, ולבוס שלו גישה לקשרים החברתיים הרחוקים והמקיפים של קראונינשילד". קראונינשילד, שמעולם לא התחתן, אמר לחברו, אלכסנדר וולקוט: "גברים נשואים עושים בעלים עניים מאוד".

קראונינשילד פגש את קלייר בות'ה בשנת 1929. בריאיון ביקש ממנה לחזור בעוד שבוע עם 100 הצעות המתאימות לפרסום ב יריד ההבלים. על פי התרגיל הזה הוא נתן לה עבודה במגזין. קלייר שאלה אם זה אומר שהרעיונות שלה טובים. קראונינשילד השיב: "לא, הילד שלי. חלקם איומים לחלוטין. אבל לפחות שניים מצוינים. ורעיון טוב אחד בשבוע הוא בערך כל מה שמגזין צריך לצפות מעוזר עורך טירון".

אחת המשימות הראשונות של בות'ה הייתה לכתוב כיתובים לתכונה הפופולרית שלו, אנחנו מועמדים להיכל התהילה. זה כלל מאמרים על אנשים כמו תומאס מאן, ארנסט המינגוויי, וולטר גרופיוס, לואי ברומפילד ופבלו פיקאסו. באוגוסט 1930 היא הציגה תכונה חדשה, אנחנו מועמדים לשכחה. מטרותיה כללו פוליטיקאים כמו ריד סמוט ("כי כישוריו העיקריים לתפקיד יו"ר ועדת הכספים של הסנאט הם היותו שליח בכנסיית המורמונים ביוטה ואינו סופר על אצבעותיו") וסמית וו. .ברוקארט ("כי הוא עשה הון פוליטי מתוך ריחוף לאלה של מארחיו המשרתים אלכוהול").

יריד ההבלים סבל במהלך השפל הגדול מירידה בהכנסות מפרסום. קונדה נאסט הודיע ​​בדצמבר 1935 כי המגזין ימוזג אָפנָה (תפוצה 156,000) נכון לגיליון מרץ 1936. איימי פיין קולינס טענה: "קורבן של השפל, המגזין איבד מפרסמים - שממילא תמיד התעלם מקרונישילד. יריד ההבלים גם לא יצא מסונכרן עם הזמן. בשנות ה -30, כשהכלכלה והפשיזם נמצאים בראש מעייני הקוראים, המנויים הגיעו יותר לסיקור חדשותי בלי שטויות ".

פרנק קראונינשילד נפטר ב- 28 בדצמבר 1947.

רוברט בנצ'לי סיפר כי פרנק קראונינשילד הזעיק את גברת פארקר למשרדו באותו בוקר ואמר לה שהגיעה לו הצעה מהמוציא לאור, קונדה נאסט, לפטר אותה. הסיבה הייתה, אמר קרונינשילד, כי היא פרסה שלוש מחזות בברודווי, והמפיקים של מחזות אלה התלוננו בפני המו"ל כי התייחסו אליהם בצורה לא הוגנת ...

עכשיו קשה לדמיין מגזין של יריד ההבליםחשיבותו אז הובילה למפיקים בברודווי, אך העיתונים והמגזינים משנת 1920 עשו זאת, וזו הייתה נקודה כואבת לעיתונאים העובדים ולמבקרי התיאטרון בשולחן העגול. יתר על כן, במקרה זה, עמדתו של Vanity Fair נראתה כקבלת תלונה ממפרסם כתירוץ מספיק כדי לפטר עובד ללא שאלות, וזה היה העוול בעמדה זו שהביא את מר בנצ'לי ומר שרווד לספר למר. קראונינסילד שאם הוא עומד לפטר את גברת פארקר, הם הפסיקו.

פעם, לפני מס הכנסה, המלחמה הגדולה והאיסור, מר קונדה נאסט קנה מגזין בשם שמלה, יריב פוטנציאלי לילדו בן הארבע אָפנָה. כמה חודשים לאחר מכן, בשנת 1913, הוא שילם 3,000 דולר עבור סקירה חברתית, ספרותית ופוליטית בריטית מעופשת יריד ההבלים, הקרוי על שם המקום החוטא באלגוריה מהמאה ה -17 של ג'ון בוניאן התקדמות הצליינים והרומן הסאטירי מהמאה ה -19 של וויליאם מייקפיס ת'קראי. בהכלאת שתי הרכישות שלו, יצר נאסט שמלה ו יריד ההבלים, פלופ בעל ראש הידרה. כדי להציל את המצב, נאסט ביקש עצות מהאיש המעובד, האלגנטי והמקסים ביותר בפרסום, אם לא מנהטן, פרנק קראונינשילד.

אסתת הקרום העליון - אשר, בתחילת אותה שנה, סייעה בארגון מופע ארמורי המפורסם, מופע הצלחה של סקוביזם לציבור האמריקאי - הציע פתרון פשוט להפליא. "המגזין שלך צריך לסקר את הדברים שאנשים מדברים עליהם", אמר קראונינשילד למר נאסט. "מסיבות, אמנויות, ספורט, תיאטרון, הומור וכו '". טייסט נמשח בעת ובעונה אחת את עורך קראונינשילד, והסכים למחוק את המחצית הראשונה של הכותר הישן, השיק איל ההוצאה לאור את Vanity Fair בינואר 1914. במכתב העורך הראשון שלו במארס הכריז קראונינשילד בביטחון כי "צעירים וצעירות מלאים אומץ לב, מקוריות וגאונות, אפשר לפגוש אותם בכל מקום ".

משנת 1921 עד 1927, נסט וקרונינשילד הלכו למעשה יחד בדופלקס של פארק אווניו - "אני מניח שאנשים חשבו שאנחנו פיות", אמר המו"ל - מצב המספק לעורך התאמות יוקרתיות מכפי שהוא יכול היה להרשות לעצמו, ולבוס שלו עם גישה לקשרים החברתיים הרחוקים והמקיפים של קראונינשילד.

מה, אם כן, הרג יריד ההבלים, מת בגיל 22 בשנת 1936? המגזין, קורבן של השפל, איבד מפרסמים - שממילא תמיד התעלם מ- Crowninshield. בשנות ה -30, כשהכלכלה והפאשיזם נמצאים בראש מעייני הקוראים, המנויים היו יותר בסיקור חדשותי בלי שטויות מאשר לקשת V.F. תמונות כמו "מי גן החיות?", שהשווה את פניו של מוסוליני לפנים של קוף. נאסט שקל לשקוע יריד ההבלים על ידי הפיכתו למגזין בשם יוֹפִי. אבל במקום זאת הוא קיפל אותו, יחד עם קראונינשילד, לתוכו אָפנָה. כמה מבולבל יהיה הקרוני הנודע ללמוד זאת, תשעה עשורים לאחר התקנתו כעורך - וכ -20 שנה לאחר מכן יריד ההבליםתחייתו לגלגולו הנוכחי - ציבור הקוראים של היום פחות מכיר את בוניאן ותקארי מאשר את כתב העת שפעם הבטיח "להצית ארוחת ערב בחמישים מטר".


משפחת קראונינשילד

משפחת קראונינשילד נמנתה על החברה הבוסטמית של הבוסטון בבוסטון: המשפחות האמידות והמבוססות ביותר של בוסטון. אבי המשפחה היה יוהאן קספר ריכטר פון קרוננשלדט, שירד לגרמניה יחד עם אביו יוהאן קספר ריכטר מדרום דנמרק והתיישב בעיירה קטנה. בנו של יוהאן קספר ריכטר פנה לעולם החדש והגיע לסאלם שבמחוז אסקס שבמסצ'וסטס שבצפון אמריקה בשנת 1680.

  • משפחת דרבי
  • משפחת בורדמן
  • משפחת בראדלי
  • משפחת פיירבנקס
  • משפחת הודג'ס
  • משפחת פוטנאם
  • משפחת וולש
  • משפחת וויליאמס
  • קפטן ג'ורג 'קראונינשילד, ג'וניור
  • ג'ון קרונווינשילד
  • כבוד. בנג'מין וויליאמס קראונינשילד
  • Brvt. בריג '. האלוף קספר קראונינשילד
  • Rr. אדמנט. ארנט שוילר קראונינשילד
  • Brvt. אל"מ בנימין וו. קראונינשילד
  • פרנסס "פרנק" וולש קראונינשילד

  • סרן כבוד. ג'ייקוב קראונינשילד   (1770-1808),   נציג
  • סרן כבוד. בנימין וויליאמס קראונינשילד   (1772-1851), שר החיל החמישי של ארצות הברית
  • אל"מ כבוד. פרנסיס בורדמן קראונישנהילד (1809-1877), יו"ר בית הנבחרים של מסצ'וסטס

של ד"ר יוהאן קספר ריכטר פון קרונשלדט ואליזבת אלן [עריכה | ערוך מקור]

קפטן ג'ורג 'קרוינשילד

של סרן ג'ון קראונינשילד ואנטיס וויליאמס [עריכה | ערוך מקור]

סרן כבוד. ג'ייקוב קראונינשילד

של קפטן ג'ורג 'קראונינשילד ומרי דרבי [עריכה | ערוך מקור]

סרן בנג'מין קרוינשילד

של סרן בנג'מין וויליאמס קראונינשילד ומרי בורדמן [עריכה | ערוך מקור]

קפטן ג'ורג 'קראונינשילד, ג'וניור

כבוד. בנג'מין וויליאמס קראונינשילד

של סרן פרנסיס בורדמן קראונינשילד ושרה גול פוטנאם [עריכה | ערוך מקור]

  • קפטן פרנסיס בורדמן קראונינשילד (1809-1877)
    • M. שרה גול פוטנאם (c1809-1880)
      • מרי קראונינשילד (1833-1834)
      • שרה ג. קראונינשילד (1834-1840)
      • אל"מ בנג'מין וויליאם קראונינסילד (1837-1892)
        • M. קתרין מ. ברדלי (-)
        • M. סרן יאשיהו ברדלי השלישי (1837-1902)

        תצלום של כבוד. בנג'מין וויליאמס קראונינשילד

        של ג'ורג 'קספר קראונינשילד והרייט אליזבת סירס [עריכה | ערוך מקור]

        • ג'ורג 'קספר קראונינשיאל (טבילת 1812-1857)
          • M. הרייט אליזבת סירס (1814-1873)
            • קורה קראונינשילד (1845-1919)
              • M. צ'ארלס בוידן (1840-1881)

              Rr. אדמנט. ארנט שוילר קראונינשילד

              של פאני קראונינשילד וג'ון קווינסי אדמס [עריכה | ערוך מקור]

                - ג'ון קווינסי אדמס (1833-1894) (ראה גם משפחה פוליטית של אדמס:
                  , ספורטאי קולג 'ומאמן כדורגל בולט באוניברסיטת הרווארד. , מזכיר חיל הים 44, ראש עיריית קווינסי, מסצ'וסטס.
                    , הנשיא הראשון של רייתאון

                  של פרידריך יאשיהו ברדלי הראשון ואליזבת וויטוול תומאס [עריכה | ערוך מקור]

                  • פרידריך יאשיהו ברדלי הראשון (1866-1951)
                    • M. אליזבת וויטוול תומאס (1868-1952)
                      • פרידריך יאשיהו ברדלי ג'וניור (1892-1970)
                        • M. שבלייה ג'וזפין דה גרסדורף (1896-1975)

                        של פרידריך יאשיהו ברדלי ג'וניור ושבלייר ג'וזפין דה גרסדורף [עריכה | ערוך מקור]

                        • פרידריך יאשיהו ברדלי ג'וניור (1892-1970)
                          • M. Chevalier Josephine de Gersdorff   (1896-1975)
                            • פרידריך יאשיהו ברדלי השלישי (1919-2003)
                            • שבלייה בנימין קראונינשילד ברדלי (1921-2014)
                            • קונסטנס "קוני" ברדלי (1924-1993)

                            של האלוף אדוארד אוגוסטס קראונינסילד וקרוליין מארי וולץ '[עריכה | ערוך מקור]

                            פרנסיס "פרנק" וולש קראונינשילד, מייסד ועורך ראשי של Vanity Fairb

                            • M. קרוליין מארי וולץ '(1820-1897)
                              • אדוארד אוגוסטס קראונינסילד הבן (1841-1867)
                              • פרדריק קראונינשילד (1845-1918)
                                • M. הלן סוזט פיירבנקס (1841-1921)

                                של שבלייה ג'וזפין דה גרסדורף ופרידריך יאשיה ברדלי ג'וניור [עריכה | ערוך מקור]

                                • Chevalier   Josephine de Gersdorff   (1896-1895)
                                  • M. פרידריך יאשיהו ברדלי ג'וניור (1892-1970)
                                    • פרידריך יאשיהו ברדלי השלישי (1919-2003)
                                    • שבלייה בנימין קראונינשילד ברדלי (1921-2014)
                                    • קונסטנס "קוני" ברדלי (1923-1993)

                                    המוזיאון לאמנות מודרנית

                                    בסוף שנות העשרים של המאה העשרים, שלושה פטרונים מתקדמים ומשפיעים על האמנות, מיס לילי פ. בליס, גברת קורנליוס ג'יי סאליבן וגברת ג'ון ד. רוקפלר הבן, הבינו צורך לערער על המדיניות השמרנית של המוזיאונים המסורתיים ו להקים מוסד המוקדש אך ורק לאמנות מודרנית. הם, יחד עם נאמנים מקוריים נוספים א 'קונגר גודייר, פול סאקס, פרנק קראונינשילד וג'וזפין בורדמן קריין, יצרו את המוזיאון לאמנות מודרנית בשנת 1929. מנהל מייסדו, אלפרד ה' באר, ג'וניור, התכוון שהמוזיאון ייקדש לעזור לאנשים להבין ולהנות מהאמנות החזותית של זמננו, ושהיא עשויה לספק לניו יורק את "המוזיאון הגדול ביותר לאמנות מודרנית בעולם".

                                    תגובת הציבור הייתה נלהבת להפליא, ובמשך 10 השנים הבאות המוזיאון עבר שלוש פעמים למגורים זמניים גדולים בהדרגה, ובשנת 1939 נפתח לבסוף את דלתות הבניין שהוא עדיין שוכן במרכז מנהטן. עם מינויו למנהל הראשון, הגיש בר תוכנית חדשנית לתכנון וארגון המוזיאון שתביא למבנה רב-מחלקתי המבוסס על צורות ביטוי חזותיות מגוונות. כיום, מחלקות אלה כוללות אדריכלות ועיצוב, רישומים והדפסים, סרטים, מדיה וביצועים, ציור ופיסול וצילום. ההתרחבות לאחר מכן התרחשה במהלך שנות החמישים והשישים, שתוכנן על ידי האדריכל פיליפ ג'ונסון, שתכנן גם את גן אבי אולדריך רוקפלר. בשנת 1984, שיפוץ גדול שתוכנן על ידי סזאר פלי הכפיל את שטח הגלריה של המוזיאון ומתקני מבקרים משופרים.

                                    האוסף העשיר והמגוון של המוזיאון לאמנות מודרנית מהווה את אחת הנופים המקיפים והפנורמיים ביותר לאמנות מודרנית. מהמתנה ראשונית של שמונה הדפסים וציור אחד, אוסף המוזיאון לאמנות מודרנית צמח לכ -200,000 ציורים, פסלים, רישומים, הדפסים, תצלומים, עבודות מדיה ואומנות ביצועים, מודלים וציורים אדריכליים, חפצי עיצוב וסרטים. MoMA מחזיקה גם כשני מיליון תמונות סטילס. הספרייה והארכיון של המוזיאון מכילים את הריכוז המוביל של חומרי מחקר על אמנות מודרנית בעולם, וכל אחת מהמחלקות האוצרות מחזיקה מרכז לימוד העומד לרשות סטודנטים, חוקרים וחוקרים. הספרייה של MoMA מכילה למעלה מ -320,000 פריטים, כולל ספרים, ספרי אמנים, כתבי עת וקבצים אישיים נרחבים על יותר מ -90,000 אמנים. ארכיון המוזיאון מכיל חומר מקור עיקרי הקשור להיסטוריה של MoMA ואמנות מודרנית ועכשווית.

                                    המוזיאון מקיים לוח זמנים פעיל של תערוכות אמנות מודרנית ועכשווית העוסקות במגוון רחב של נושאים, מדיומים ותקופות זמן, ומדגיש את ההתפתחויות המשמעותיות האחרונות באמנות החזותית ופרשנויות חדשות של אמנים מרכזיים ותנועות היסטוריות אמנותיות. יצירות אמנות מאוספו מוצגות במתקנים מתחלפים כך שהציבור עשוי לצפות באופן קבוע למצוא יצירות חדשות המוצגות. תוכניות מתמשכות של סרטים קלאסיים ועכשוויים נעות בין רטרוספקטיבות וסקרים היסטוריים וכלה בהקדמות עבודותיהם של יוצרי סרטים ווידאו עצמאיים וניסיוניים. המבקרים נהנים גם מגישה לחנויות ספרים המציעות מבחר פרסומים, וחנות עיצוב המציעה חפצים הקשורים לאמנות ועיצוב מודרני ועכשווי.

                                    המוזיאון מוקדש לתפקידו כמוסד חינוכי ומספק תוכנית שלמה של פעילויות שנועדו לסייע הן לציבור הרחב והן למגזרים מיוחדים בקהילה להתקרב ולהבין את עולם האמנות המודרנית והעכשווית. בנוסף לשיחות גלריה, הרצאות וסימפוזיציות, המוזיאון מציע פעילויות מיוחדות להורים, מורים, משפחות, תלמידים, ילדים בגיל הרך, מבקרים דו לשוניים ואנשים עם צרכים מיוחדים. בנוסף, למוזיאון יש אחת מתוכניות הפרסום הפעילות ביותר של כל מוזיאון אמנות ופרסם יותר מ -2,500 מהדורות המופיעות ב -35 שפות.

                                    בינואר 2000, המוזיאון והמרכז לאמנות עכשווית P.S.1 (כיום MoMA PS1) הפעילו מזכר הבנות המסדיר את השתייכותם. ההסדר הסופי גורם לשיוך בו המוזיאון הופך לחבר התאגיד היחיד ב- MoMA PS1 ו- MoMA PS1 שומר על עצמאותו האמנותית והתאגידית. שותפות חדשנית זו מרחיבה את ההגעה לשני המוסדות, ומציעה מגוון רחב של הזדמנויות שיתוף פעולה באוספים, תערוכות, תוכניות חינוכיות ומנהלות.

                                    בשנת 2006 השלימה MoMA עד כה את פרויקט הבנייה הגדול והשאפתני ביותר בהיסטוריה שלה. הפרויקט כמעט הכפיל את שטח התערוכות והתוכניות של MoMA. המתקן עוצב על ידי יושיו טניגוצ'י, וכולל שטח חדש ומעוצב בגודל 630,000 רגל מרובע. בניין פגי ודוד רוקפלר, בחלקו המערבי של האתר, כולל את גלריות התערוכה המרכזיות, ובניין החינוך והמחקר של לואיס ב 'ודורותי קולמן - הבניין הראשון של המוזיאון המוקדש אך ורק לפעילויות אלה - בחלקו המזרחי של האתר מספק מקום פי חמישה יותר לכיתות לימוד, לאולמות, לסדנאות הכשרת מורים ולספרייה והארכיון המורחבים של המוזיאון. שני בניינים אלה ממסגרים את גן הפסלים המורחב אבי אלדריץ 'רוקפלר. המוזיאון החדש נפתח לציבור ב -20 בנובמבר 2004, ובניין קולמן נפתח בנובמבר 2006.

                                    כדי לפנות מקום לפרויקט השיפוץ והבנייה מחדש, MoMA נסגרה ברחוב 53 במנהטן ב -21 במאי 2002, ופתחה את MoMA QNS בלונג איילנד סיטי, קווינס, ב- 29 ביוני 2002. MoMA QNS שימש כבסיס התערוכה של המוזיאון. תוכנית ופעולות עד 27 בספטמבר 2004, כאשר המתקן נסגר לקראת פתיחתו מחדש של המוזיאון לאמנות מודרנית במנהטן. בניין זה מספק כעת חללי אחסון מתקדמים ביותר למוזיאון.

                                    כיום המוזיאון לאמנות מודרנית ו- MoMA PS1 מקדם בברכה מיליוני מבקרים מדי שנה. ציבור גדול עוד יותר משרת את התוכניות הלאומיות והבינלאומיות של MoMA לתערוכות, תוכניות הלוואות, ספריית סרטים ווידיאו, פרסומים, אחזקת ספרייה וארכיון, אתרים, פעילויות חינוכיות, אירועים מיוחדים ומכירות קמעונאיות.


                                    גן ורדים בן מאות שנים ששוחזר במארבלהד

                                    בריאן מקארתי רצה לרכוש את כל אחוזת קראונינשילד שבעה וחצי דונם. עם זאת, רק שני דונם עמדו למכירה בשנת 1996 כאשר חבר התריע לו כי הנכס Marblehead נמצא בשוק. עשרים וחמש שנים לאחר מכן, רבים היו אומרים כי בריאן וננסי מקארתי רכשו את שני הדונמים הטובים ביותר של החבילה מכיוון שגן הוורדים של לואיז דו פונט קראונינשילד שכב קבור וכמעט נשכח בחלקם באחוזה. וכולם מסכימים שזו הייתה אדמת מזל כי בריאן מקארתי השיק שיקום מלא ונאמן של הגן עם תובנה רגישה וכל התיקונים לביתו לנצח.

                                    /> אסטילבה מדגישה את טופרי הטקסוס בגן הפורמלי.

                                    חוות חוף הים, כשמה כן היא, הייתה מפלט הקיץ לשעבר של קראונינשילדס במארבלהד, שם הפליגה הקיץ יאכטן פרנסיס (פרנק) בורדמן קראונינשילד. לא סתם בית, זו הייתה גרסה אמריקאית אמיתית של Upstairs Downstairs, הכוללת משרתנים, נהגים וכמה גננים. אותם גננים בהחלט לא עמדו בטלים. אשתו של פרנק, לואיז דו פונט קראונינשילד, הייתה בעלת שימור נלהבת ומייסדת הקרן הלאומית לשימור היסטורי, אך היא גם הייתה בעלת גינון בקו הדם שלה, לאחר שגדלה משוטטת בווינטרתור, אחוזתו הנטועה של אביה בסמוך לווילמינגטון, דלאוור.

                                    גן הוורדים שיצרה בבית הקיץ שלה Marblehead בתחילת המאה ה -20 היה כל סנטימטר המחזה המפואר שאפשר לצפות למשפחה שאוהבת את הארץ ופקדה על המשאבים לגרום לתצוגה בטוב טעם לקרות. הסגנון שלה היה רשמי יותר מזה של אביה, הקיץ היה כשהיא צריכה שהגינה שלה תזרח, ורדים היו התשוקה שלה. היא עברה ישר על החלק העליון ועיצבה גינה שופעת ומלאת ורדים.

                                    לרוע המזל, לא נותרה זכר לחזון שלה כאשר המגרש בן שני הדונמים הפך לנחלתו של מקארתי. בין מותו של לואיז קראונינשילד בשנים 1958 ו -1996, האחוזה המקורית חולקה ו"לא נותר דבר מהגן ", טוען מקארתי על מגרשו של שני דונם. "עדיין לא היו שרידים, פרחים או קיר." הוא עשה לו את המשימה לשחזר את הסצנה במלוא הדרו.

                                    בית כבר לא עמד עוד על שני הדונמים שקנה ​​המקארתי. כתוצאה מכך, במשך שנות הבעלות הראשונות, הם היו שקועים בבניית בית גיאורגי מובהק עם גג צפחה, שלוש עשרה מעונות, ועמודים רבים, בתוספת נוף מרהיב של מפרץ דוליבר בפייצ''ס פוינט. כאשר בית זה הושלם, הצליח מקארתי להפנות את מלוא תשומת לבו אל הגן.

                                    למרבה המזל, צילומים היו קיימים. יתר על כן, מקארתי מצא גנן שעבד פעם באחוזה ונזכר בשושנים ובצמחים רב שנתיים המדויקים. "הוא תיאר את הוורדים, החתול, משוכות האקסבוקס וצמחים רב שנתיים סביב הבריכה", נזכר מקארתי. "זה היה שיעור היסטוריה נהדר עבורנו."

                                    בעזרתו של דאג ג'ונס, אדריכלי הנוף לבלאנק ג'ונס בבוסטון, השיפוץ החל בשנת 1999. מה שאחריו היה כמה שנים של עבודה אינטנסיבית, שכן קירות לבנים משוכפלים לרגליים שנראו כאילו הם מקוריים. בינתיים, מקארתי פקד מכירות פומביות כדי למצוא פסל מתאים למילוי הנישות בקיר. משוכות באקסבוקס נשתלו וחתכו לפרטרות. נמצאו והותקנו עצי ויסטריה בני מאות שנים בכדי לתת גיל מיידי. אוצרות נחשפו.

                                    בתהליך השיקום התגלתה בריכת שחייה בגודל 60 על 30 רגל קבורה מתחת לכמה עצי ארבה ענקיים וכמה מטרים של אדמה. "הוא נבנה בסביבות 1910-1915 וכעדות לאומנות המקורית, לא היה סדק אחד בבריכה הזו", מתפלא מקארתי. גם בריכת קוי הותקנה, וגם לבריכה וגם לבריכה ניתנה מערכת סינון אור UV מתקדמת ביותר. שערים מברזל יצוק שוכפלו וחממה נוספה להגנה על אוסף צמחי הירקן הנכבדים בני חצי המאה.

                                    והכי חשוב, הגינה פרחה שוב. מן הקיסוסים המטפסים על הקירות ופורצים לפריחה ועד הצמחים הרב שנתיים שזורים במיטות הפרטר, חוות חוף הים מדברת על הערכתה בעל כותרת. ורדים פורחים ומתחדשים לאורך הקיץ כדי לשלוח את אדמומיותם צפים במשב הרוחות. הגן נושם ויש לו רוחב.

                                    /> גרם המדרגות המקורי דרש שיפוץ מקיף.

                                    וחיי העבר. לאורך כל תהליך זה נשמרו אלמנטים קיימים. דאגו להתרחק מעץ אשור סגול בן 175 שנה, מהגדולים בארץ. האדמה תוקנה והוספה קומפוסט. עם 1,100 רגל של חזית האוקיינוס, שוחזרו קירות הים והותקנו נטיעות עמידות לסופה לאורך המים.

                                    גושי עשבי נוי, מרווה רוסית, סדומים וחינניות מונטאוק הוכנסו לסיבוב אחר לגמרי מהגן הפורמלי. נטיעות אלה רוקדות במשבי הים, ממסגרות את הנוף אל האי בראון (כיום האי קראונינשילד), שנתרמה לנאמני השמורות על ידי גברת קראונינשילד. "אני שרה לה שבחים בכל יום בשנה", מצהיר מקארתי. בגינה אחת זוהרת במארבלהד, מסורת האחזקה וההצטיינות הגננית נותרת בחיים. "אכפת לנו להשאיר מורשת", מסביר מקארתי.


                                    המוזיאון לאמנות מודרנית, אז ועכשיו

                                    כאשר התערוכה הראשונה אי פעם במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק נפתחה לפני 85 שנה, ב -7 בנובמבר 1929, המוזיאון “ המוזיאון ” לא היה בדיוק המוסד היום שמבקרים יכולים לצפות ממנו. באותה עת, כתר המוזיאון של העיר היה ללא עוררין בידי המוזיאון המטרופוליטן לאמנות. המט לא שיתף את אור הזרקורים והמט לא עשו מודרני. בתמורה, אמני התקופה הרימו את האף באולמותיהם המקודשים כשהם צופים בו, כפי ש- TIME ניסח זאת אז, ורק כמקום התנסות של חנויות והיופי שלהן, מקלט לאחות-תינוקות ותינוקות בימים גשומים. , נקודת עניין ‘ לתושבי חוץ. ”

                                    כאשר שבעה אספנים ופטרונים & mdash כולל הגברת ג'ון דייוויסון רוקפלר ג'וניור ו יריד ההבלים העורך פרנק קראונינשילד ומדאש הודיע ​​כי בספטמבר יפתחו מוזיאון לאמנות מודרנית כדי לגשר על הפער, המוזיאון היה למעשה כמה חדרים בבניין הקשר, בפינת השדרה החמישית ורחוב 57. לא היה מוזיאון מתאים, התברר שבאמת לא עשה את ההבדל: בחודש מרץ שלאחר מכן דיווחה TIME כי 1,500 איש ביום ביקרו במוזיאון ובמדשה וכי נאמני המוסד יצטרכו להתחיל לגבות כניסה, 50 סנט לשנה ראש, על מנת לנהל טוב יותר את זרימת המבקרים.

                                    בשנת 1932 עבר המוזיאון לאתר ברחוב 53, שבמהלך השנים יתפתח לבניין בו מוצבת כיום MoMA, עם שש קומות גלריות במקום שישה חדרים.


                                    קריאות נבחרות על ההיסטוריה של MoMA

                                    היסטוריה לא שלמה של MoMA ו- MoMA PS1, כפי שמספרים באמצעות אובייקטים בארכיון. קפוץ לגולת הכותרת מציר הזמן שלנו או התחל בהתחלה.

                                    הארכיון מדגיש

                                    מדגם קטן של אובייקטים מהארכיון.

                                    פוסטים בבלוג של מגזינים ו- MoMA

                                    מגזין

                                    בינוני

                                    Inside/Out, בלוג של MoMA

                                    ביבליוגרפיה על ההיסטוריה והאוספים של המוזיאון לאמנות מודרנית

                                    באג'אק, קוונטין, עורכת. להיות מודרני: בניית אוסף המוזיאון לאמנות מודרנית. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק, 2017.

                                    באג'אק, קוונטין, כריסטוף צ'ריקס, סטיוארט קומר, ראג'נדרה רוי, מרטינו סטירלי ואן טמקין. MoMA Now: 375 יצירות מהמוזיאון לאמנות מודרנית. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 2019.

                                    באר, אלפרד ה., ג'וניור "דברי הימים". ציור ופיסול במוזיאון לאמנות מודרנית 1929–1967. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1977, 619-650.

                                    באר, מרגרט סקולארי. "מסעות הפרסום שלנו: אלפרד ה. בר, ג'וניור והמוזיאון לאמנות מודרנית: כרוניקה ביוגרפית של השנים 1930–1944." הקריטריון החדש, גיליון קיץ מיוחד 1987, 23-74.

                                    בסיליו, מרים, עורכת אמנות אמריקה הלטינית והקריביים: MoMA באל מוזיאו. ניו יורק: El Museo del Barrio והמוזיאון לאמנות מודרנית, 2004.

                                    בי, הרייט שונהולץ ומישל אליגוט. אמנות בזמננו: כרוניקה של המוזיאון לאמנות מודרנית. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 2004.

                                    ביסנבאך, קלאוס ובטינה פאנקה, עורכות. MoMA PS1: היסטוריה. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 2019.

                                    באטלר, קורנליה ה 'ואלכסנדרה שוורץ, עורכים. נשים מודרניות: נשים אמניות במוזיאון לאמנות מודרנית. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 2010.

                                    קאהאן, סוזן. תסכול גובר: מוזיאון האמנות בעידן הכוח השחור. דורהאם ולונדון: הוצאת אוניברסיטת דיוק, 2016.

                                    אלדרפילד, ג'ון. הציור המודרני. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1983.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך ציור ופיסול מודרני: 1880 עד היום במוזיאון לאמנות מודרנית. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 2004.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית: אמנות אמריקאית של שנות השישים. לימודים באמנות מודרנית, לא. 1. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1991.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית: מסות על הרכבה. לימודים באמנות מודרנית, לא. 2. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1992.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית: Les Demoiselles d'Avignon. לימודים באמנות מודרנית, לא. 3. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1994.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית באמצע המאה: בבית ובחו"ל. לימודים באמנות מודרנית, לא. 4. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1994.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית באמצע המאה: המשכיות ושינוי. לימודים באמנות מודרנית, לא. 5. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1995.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך המוזיאון לאמנות מודרנית: פיליפ ג'ונסון והמוזיאון לאמנות מודרנית. לימודים באמנות מודרנית, לא. 6. ניו יורק: המוזיאון לאמנות מודרנית, 1998.

                                    אלדרפילד, ג'ון, עורך The Museum of Modern Art: Imagining the Future of the Museum of Modern Art. Studies in Modern Art, no.7. New York: The Museum of Modern Art, 1998.

                                    Elderfield, John. Henri Matisse: Masterworks from The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 1996.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 1: Charting Modernism.” Esopus Magazine, לא. 7, Fall 2006, 75-86.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 2: Dear Miss Miller…: Selected Correspondence between James Lee Byars and Dorothy C. Miller.” Esopus Magazine, לא. 8, Spring 2007, 66-75.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 3: Tentative and Confidential: Documents Relating to Exhibition ‘X’.” Esopus Magazine, לא. 9, Fall 2007, 132-144.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 4: Drawing Comparisons: The Sketches of René D’Harnoncourt.” Esopus Magazine, לא. 10, Spring 2008, 131-151.

                                    Elligott, Michelle. “Early Registration: Selected Pages from the Museum of Modern Art Guest Book.” Esopus Magazine, לא. 11, Fall 2008, 142-159.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 6: States of Grace: Materials in the Archives relating to Grace Hartigan (1922–2008).” Esopus Magazine, לא. 12, Spring 2009, 141-151.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 7: Exhibition Number 13: Henri Matisse: A Retrospective.” Esopus Magazine, לא. 13, Fall 2009, 98-115.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 8: The Art of Broadcasting: The Museum of Modern Art and Television.” Esopus Magazine, לא. 15, Fall 2010, 146-163.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 9: One and the Same: Celebrating the Union of Democracy and Modern Art.” Esopus Magazine, לא. 16, Spring 2011, 113-121.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 10: Rent to Own: The Art Lending Service of the Museum of Modern Art.” Esopus Magazine, לא. 17, Fall 2011, 116-133.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 11: Creating ‘Spaces’: Documents from the Pioneering 1969 Exhibition.” Esopus Magazine, לא. 18, Spring 2012, 106-123.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 12: From Body to Object: Documents Related to Scott Burton’s Performances.” Esopus Magazine, לא. 19, Spring 2013, 105-121.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 14: Imagining Possibilities.” Esopus Magazine, לא. 21, Spring 2014, 44–63.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 15: The Healing Arts.” Esopus Magazine, לא. 22, Spring 2015, 117–128.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 16: The Living Garden.” Esopus Magazine, לא. 23, Spring 2016, 26–40.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 17: Modern Renaissance.” Esopus Magazine, לא. 24, Spring 2017, 143–158.

                                    Elligott, Michelle. “Modern Artifacts 18: The Young Turks.” Esopus Magazine, לא. 25, Spring 2018, 18–36.

                                    Elligott, Michelle. René d’Harnoncourt and the Art of Installation. New York: The Museum of Modern Art, 2018.

                                    English, Darby and Charlotte Barat. Among Others: Blackness at MoMA. New York: The Museum of Modern Art, 2019.

                                    Goldberger, Paul. “The New MoMA.” מגזין הניו יורק טיימס, 15 April 1984, 36-49.

                                    Franc, Helen. An Invitation to See. New York: The Museum of Modern Art, 1992.

                                    Friedman, Samantha and Jodi Hauptman, eds. Lincoln Kirstein’s Modern. New York: The Museum of Modern Art, 2019.

                                    Goodyear, A. Conger. The Museum of Modern Art: The First Ten Years. New York: by the author, 1943.

                                    Harvey, Michelle. “Modern Artifacts 13: Seitz Specific: Re-locating the Work of Claude Monet.” Esopus Magazine, לא. 20, Fall 2013.

                                    Hellman, Geoffrey T. “Profiles: Imperturbable Noble.” הניו יורקר, 7 May 1960. [profile of René d’Harnoncourt]

                                    Hellman, Geoffrey T. “Profiles: Last of Species.” הניו יורקר, 19 Sept. 1942, 22-26. [profile of Frank Crowninshield]

                                    Hines, Thomas S. Architecture and Design at The Museum of Modern Art: The Arthur Drexler Years, 1951–1986. Los Angeles: The Getty Research Institute, 2019.

                                    Hunter, Sam. Introduction to The Museum of Modern Art, New York: The History and the Collection. New York: The Museum of Modern Art, 1984. Reprint, New York: Harry N. Abrams, Inc., 1997.

                                    Kahn, E. J. Jr. “Profiles: Resources and Responsibilities, Part I.” הניו יורקר 40, no. 47, 9 Jan. 1965. [First of two-part profile of David Rockefeller]

                                    Kert, Bernice. Abby Aldrich Rockefeller: The Woman in the Family. New York: Random House, 1993.

                                    Lamster, Mark. The Man in the Glass House: Philip Johnson, Architect of the Modern Century. New York: Little, Brown and Company, 2018.

                                    Lowry, Glenn D. The New Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 2004.

                                    Lowry, Glenn D. The Museum of Modern Art in this Century. New York: The Museum of Modern Art, 2009.

                                    Lynes, Russell. Good Old Modern: An Intimate Portrait of the Museum of Modern Art. New York: Atheneum, 1973.

                                    MacDonald, Dwight. “Profiles: Action on West Fifty-third Street, Part I.” הניו יורקר 29, no. 43, 12 Dec. 1953. [First of two-part profile of Alfred H. Barr, Jr.]

                                    MacDonald, Dwight. “Profiles: Action on West Fifty-third Street, Part II.” הניו יורקר 29, no. 44, 19 Dec. 1953. [Second of two-part profile of Alfred H. Barr, Jr.]

                                    MoMA Highlights: 375 Works from The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 2019.

                                    Reed, Peter. A Modern Garden: The Abby Aldrich Rockefeller Sculpture Garden at The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 2007.

                                    Reed, Peter and Romy Silver-Kohn, eds. Oasis in the City: The Abby Aldrich Rockefeller Sculpture Garden at The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 2018.

                                    Reed, Peter and William Kaizen, eds. The Show to End All Shows: Frank Lloyd Wright and The Museum of Modern Art, 1940. Studies in Modern Art, no.8. New York: The Museum of Modern Art, 2004.

                                    Ricciotti, Dominic. “The 1939 Building of the Museum of Modern Art: The Goodwin-Stone Collaboration,” The American Art Journal 17, לא. 3, summer issue 1985, 50–76.

                                    Roob, Rona. “Alfred H. Barr, Jr.: A Chronicle of the Years 1902–1929.” The New Criterion, special summer issue 1987, 1-19.

                                    Rubin, William S. Picasso in the Collection of The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 1972.

                                    Rubin, William S. Miró in the Collection of The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 1973.

                                    Schulze, Franz. Philip Johnson: Life and Work. New York: Alfred A. Knopf, 1994.

                                    Szarkowski, John. Looking at Photographs. New York: The Museum of Modern Art, 1973.

                                    Szarkowski, John. Windows and Mirrors: American Photography Since 1960. New York: The Museum of Modern Art, 1978.

                                    Tomkins, Calvin. “Profiles: Forms Under Light.” הניו יורקר 53, לא. 14, 23 May 1977. [profile of Philip Johnson]

                                    Tomkins, Calvin. “Profiles: The Modernist.” הניו יורקר 77 no. 34, 5 Nov. 2001. [profile of Kirk Varnedoe]

                                    Tomkins, Calvin. “Profiles: Sharpening the Eye.” הניו יורקר 61 no. 37, 4 Nov. 1985. [profile of William Rubin]

                                    Umland, Anne and Adrian Sudhalter with Scott Gerson, eds. Dada in the Collection of The Museum of Modern Art. New York: The Museum of Modern Art, 2008.


                                    History of Salem, Massachusetts

                                    Salem is a historic town in Massachusetts. The area was home to native people for thousands of years before being settled by the Massachusetts Bay colonists in the 17 th century.

                                    Salem is most famous for the being the site of the Salem Witch Trials in 1692 but also has a rich maritime history as well.

                                    The following is the history of Salem:

                                    • An epidemic breaks out in the Native-American villages in New England and hits the Naumkeag tribe hard, greatly reducing their numbers.
                                      and a group of settlers from the failed colony at Gloucester arrive in the area the natives call Naumkeag, which is modern-day Salem, and settle it. Conant serves as the settlement’s governor.
                                    • On June 20, John Endecott and a group of settlers from the New England Company for a Plantation in Massachusetts Bay arrive in Naumkeag with a patent to settle the area. Conant peacefully surrenders control of Naumkeag.
                                    • The Massachusetts Bay Colony charter is confirmed and the New England Company is renamed the Massachusetts Bay Company.
                                    • Naumkeag is renamed Salem, a hellenized version of the Hebrew word “Shalom” (which means peace) in honor of the peaceful agreement between Endicott and Conant.
                                    • On June 12, John Winthrop and the Massachusetts Bay Company reach the New World and land in Salem but the village can’t accommodate all of the new settlers so they continue on to Charlestown and eventually settle in Boston.

                                    Pickman House, Salem, Mass
                                    • The Ingersoll-Turner mansion, now known as the House of Seven Gables, is built by merchant John Turner.
                                    • Jonathan Corwin purchases a partially constructed house, now known as the Witch House, on Main Street (Essex Street) and completes construction on it.

                                    The Witch House, Salem, Mass, circa November 2015. Photo by Rebecca Brooks
                                    • On October 11, a group of selectman, John Ruck, John Higginson, Samuel Gardner, Timothy Landall, William Hirst, and Israel Porter, purchase Salem, Danvers and Peabody from the Naumkeag tribe for 20 pounds. Although the tribe had moved to Lowell after King Philip’s War ended, it still returned to Salem on a yearly basis until 1725 and camped on the side of Gallows Hill.
                                    • On March 1, the Salem Witch Trials begin when three women, Tituba, Sarah Good and Sarah Osbourne, are arrested on charges of witchcraft. Tituba confesses and declares that there are more witches in Salem which sparks a massive witch hunt.
                                    • On June 1, Bridget Bishop becomes the first person executed during the Salem Witch Trials when she is hanged at Proctor’s Ledge.
                                    • On July 19, Rebecca Nurse, Susannah Martin, Elizabeth Howe, Sarah Good and Sarah Wildes are hanged at Proctor’s Ledge.
                                    • On August 19, 1692, John Proctor, George Burroughs, George Jacobs Sr, John Willard and Martha Carrier are hanged at Proctor’s Ledge.
                                    • On September 19, 1692, Giles Corey is pressed to death in a field on Howard Street after refusing to to continue with his trial.
                                    • On September 22, 1692, Martha Corey, Margaret Scott, Alice Parker, Ann Pudeator, Samuel Wardwell, Mary Easty, Wilmot Redd and Mary Parker are hanged at Proctor’s Ledge. These are the last executions of the Salem Witch Trials.
                                    • On May 10, 1717, Judge John Hathorne dies at the age of 76 and is buried in the Charter Street Cemetery.

                                    “Tombstone of Col. John Hathorne, the Witch Judge, ancestor of Nathaniel Hawthorne, Salem, Mass,” color printed postcard, published by the Rotograph Co, circa 1905
                                    • On June 9, Judge Jonathan Corwin dies in Salem at the age of 78 and is buried in the Corwin family tomb in the Broad Street Cemetery.
                                    • Philip English donates a section of land on the corner of Brown and St. Peter Street, and a small wooden church, called the St. Peter’s Episcopal Church, is built there.
                                    • The Salem Courthouse on Washington Street, where the Salem Witch Trials were held, is torn down.
                                    • Sometime between 1759 – 1760, the Nathaniel Bowditch House is built on North Street.
                                    • On August 24, 3,000 angry colonists storm Salem after members of the committee of correspondence are arrested for holding a town meeting.
                                    • On October 6, a fire destroys Judge John Hathorne’s mansion on Washington Street as well as a nearby meetinghouse, seven other homes and 14 stores.
                                    • General Thomas Gage moves the Massachusetts General Court from Boston to Salem.
                                    • On February 26, a skirmish known as Leslie’s Retreat takes place in Salem.
                                    • Fort Lee is established near Fort Avenue at Salem Neck.
                                    • Merchant Joshua Ward purchases George Corwin’s property on Washington street, razes Corwin’s house and builds a large Federal-style brick mansion, the Joshua Ward House, which still stands today.
                                    • The city transforms the swamp at Washington Square into a tree-lined park called Salem Common.
                                    • The Howard Street Cemetery is established on what is now modern day Howard Street.
                                    • On July 4, Nathaniel Hawthorne is born in Salem.
                                    • The Gardner-Pingree House is built for John and Sarah Gardner on Essex Street.
                                    • The Thomas March Woodbridge House is built for tannery owner Thomas March Woodbridge on Bridge Street.
                                    • On September 21, Sophia Peabody is born in Salem.
                                    • The Joseph Fenno House is built on Hawthorne Boulevard.
                                    • Bessie Monroe House is built on Ash Street.
                                    • The Joseph Story House is built for U.S. Supreme Court Justice Joseph Story on Winter Street.
                                    • In September, the Friendship is captured by the British warship the HMS Rosamond during the War of 1812.
                                    • The old Salem jail on Federal Street, where the accused witches were held in 1692, is abandoned and new jail is built on St. Peter Street.

                                    Salem Jail, St. Peter Street, Salem, Mass
                                    • The Battle of the Chesapeake and the Shannon takes place in Salem Harbor during the War of 1812.
                                    • Bowker Place is built on Essex Street.
                                    • On April 6, Captain Joseph White is murdered in his house, the Gardner-Pingree House, on Essex Street.
                                    • On May 5, 1830, a jury indicts Richard Crowninshield for the murder of Captain Joseph White. Three other men, Richard’s brother George, Frank Knapp and Joseph Knapp, are charged with abetting the crime.
                                    • On June 15, Richard Crowninshield hangs himself in his jail cell at the Salem jail.
                                    • In August, Frank Knapp’s trial ends in a mistrial and he is retried two days later and found guilty of hiring Richard Crowninshield to murder White.
                                    • On September 28, Frank Knapp is hanged in front of the Salem jail.
                                    • In November, Joseph Knapp is tried and found guilty of murder and George Crowninshield is tried and acquitted in the murder of White.
                                    • On December 31, Joseph Knapp is hanged in front of the Salem jail.
                                    • St. Peter’s Episcopal Church is torn down and a stone church is built in its place which still stands today. The stone church is much larger than the wooden church so it is built on top of some of the graves, including Philip English’s grave.
                                    • Abner Cheney Goodell purchases the old Salem jail, which still has the dungeon in the basement, and remodels it into a home.
                                    • Alexander Graham Bell holds the first public demonstration of the telephone at the Lyceum building.
                                    • The St. Nicholas Orthodox Church and Rectory is built on Forrester Street.
                                    • Caroline Osgood Emmerton purchases the House of Seven Gables and restores it to its original 17 th century appearance.
                                    • On June 17, a bronze statue of Roger Conant, which was designed by artist Henry H. Kitson and erected by the Conant Family Association, is dedicated on Brown Street.
                                    • Historian Alfred Putnam Goodell, son of Abner Cheney Goodell, begins running the Old Witch Jail tourist attraction at his home on Federal Street and allows visitors to tour the dungeon where the accused witches were kept.

                                    Interior of the old dungeon, old witch jail, Salem, Mass, circa 1935
                                    • Historic Salem, Inc. moves the Jonathan Corwin house about 35 feet to its current location, to avoid demolition when North Street is widened, and begins restoring it to its original seventeenth century appearance.
                                    • On Memorial Day weekend, the Jonathan Corwin house opens to the public as a historic house museum, called the Witch House, on Essex Street.
                                    • In the spring, playwright Arthur Miller spends a week in Salem researching the Salem Witch Trials court records for his play The Crucible.
                                    • On July 16, the Coast Guard spots and photographs unidentified flying objects over Winter Island.
                                    • The New England Telephone Company demolishes the Goodell home on Federal Street to construct its new headquarters and discovers the old dungeon underneath. The company donates two wooden beams from the old dungeon to the Peabody Essex Museum.

                                    Old Salem Jail, Historical Marker, 10 Federal Street, Salem, Mass
                                    • In June and July, several episodes of the popular television show, Bewitched, are filmed in several locations in Salem, such as the Witch House, the House of Seven Gables and the Hawthorne Hotel. The episodes sparks public interest in the trials and Salem soon becomes a popular tourist destination.
                                    • The City of Salem declares October 7 “Bewitched Day” in Salem.
                                    • The Salem Witch Trials Memorial is built on Liberty Street.
                                    • In October, scenes from the Disney movie Hocus Pocus are filmed in several locations in Salem, such as at the Ropes Mansion, Pioneer Village, Phipps Elementary School and the Old Town Hall.
                                    • On June 15, the newly built Bewitched Statue on the corner of Essex and Washington Street is dedicated.

                                    Bewitched Statue, Salem, Mass. Photo by Rebecca Brooks.
                                    • The Gallows Hill Project confirms that Proctor’s Ledge is the site of the Salem Witch Trials executions.

                                    For more info on Salem’s history, check out this article on the Salem Heritage Trail.


                                    יריד ההבלים

                                    In 1914, Crowninshield – who was considered "the most cultivated, elegant, and endearing man in publishing, if not Manhattan" [3] – was hired by his friend Condé Nast to become editor of the new יריד ההבלים. Crowninshield immediately dropped the magazine's fashion elements and helped turn the periodical into the preeminent literary voice of sophisticated American society, a position it held until 1935. As young adults, Nast and Crowninshield were roommates.

                                    During his tenure as editor, Crowninshield attracted the best writers of the era. In fact, Aldous Huxley, T. S. Eliot, Ferenc Molnár, Gertrude Stein, and Djuna Barnes, all appeared in the issue of July 1923, while some of F. Scott Fitzgerald's earliest works were published by the magazine. Dorothy Parker's first poem was bought for the magazine under Crowninshield's advisement, and the magazine was also the first to print reproductions of works by artists such as Picasso and Matisse.

                                    Crowninshield revised the magazine's policies on advertising. In 1915, יריד ההבלים published more pages of ads than any other magazine in the country, though the number dwindled under Crowninshield's leadership. The magazine lost valuable revenue, especially during and following the Great Depression, when businesses purchased fewer ads in any case.


                                    Frank Crowninshield - History

                                    L. Frank Baum, author of The Wizard of Oz series writes a History of Mother Goose

                                    נ one of us, whether children or adults, needs an introduction to
                                    Mother Goose. Those things which are earliest impressed upon our minds cling to them most tenaciously The snatches sung in the nursery are never forgotten, nor are they ever recalled without bringing back with them myriads of slumbering feelings and half-forgotten images.

                                    We hear the sweet, low voice of the mother, singing soft lullabies to
                                    her darling, and see the kindly, wrinkled face of the grandmother as
                                    she croons the old ditties to quiet our restless spirits. אחד
                                    generation is linked to another by the everlasting spirit of song the
                                    ballads of the nursery follow us from childhood to old age, and they
                                    are readily brought from memory's recesses at any time to amuse our
                                    children or our grandchildren.

                                    The collection of jingles we know and love as the "Melodies of Mother
                                    Goose" are evidently drawn from a variety of sources. While they are,
                                    taken altogether, a happy union of rhyme, wit, pathos, satire and
                                    sentiment, the research after the author of each individual verse
                                    would indeed be hopeless. It would be folly to suppose them all the
                                    composition of uneducated old nurses, for many of them contain much
                                    reflection, wit and melody. It is said that Shelley wrote "Pussy-Cat
                                    Mew," and Dean Swift "Little Bo-Peep," and these assertions are as
                                    difficult to disprove as to prove. Some of the older verses, however,
                                    are doubtless offshoots from ancient Folk Lore Songs, and have
                                    descended to us through many centuries.

                                    The connection of Mother Goose with the rhymes which bear her name is
                                    difficult to determine, and, in fact, three countries claim her for
                                    their own: France, England and America.

                                    About the year 1650 there appeared in circulation in London a small
                                    book, named "Rhymes of the Nursery or Lulla-Byes for Children," which
                                    contained many of the identical pieces that have been handed down to
                                    us but the name of Mother Goose was evidently not then known. בזה
                                    edition were the rhymes of "Little Jack Homer," "Old King Cole,"
                                    "Mistress Mary," "Sing a Song o' Sixpence," and "Little Boy Blue."

                                    In 1697 Charles Perrault published in France a book of children's
                                    tales entitled "Contes de ma Mere Oye," and this is really the first
                                    time we find authentic record of the use of the name of Mother Goose,
                                    although Perrault's tales differ materially from those we now know
                                    under this title. They comprised "The Sleeping Beauty," "The Fairy,"
                                    "Little Red Riding Hood," "Blue Beard," "Puss in Boots" "Riquet with
                                    the Tuft," "Cinderella," and "Little Thumb" eight stories in all. עַל
                                    the cover of the book was depicted an old lady holding in her hand a
                                    distaff and surrounded by a group of children listening eagerly. Mr.
                                    Andrew Lang has edited a beautiful English edition of this work
                                    (Oxford, 1888).

                                    America bases her claim to Mother Goose upon the following statement,
                                    made by the late John Fleet Eliot, a descendant of Thomas Fleet, the
                                    printer:

                                    At the beginning of the eighteenth century there lived in Boston a
                                    lady named Eliza Goose (written also Vergoose and Vertigoose) who
                                    belonged to a wealthy family. Her eldest daughter, Elizabeth Goose (or
                                    Vertigoose), was married by Rev. Cotton Mather in 1715 to an
                                    enterprising and industrious printer named Thomas Fleet, and in due
                                    time gave birth to a son. Like most mothers-in-law in our day, the
                                    importance of Mrs. Goose increased with the appearance of her
                                    grandchild, and poor Mr. Fleet, half distracted with her endless
                                    nursery ditties, finding all other means fail, tried what ridicule
                                    could effect, and actually printed a book under the title "Songs of
                                    the Nursery or, Mother Goose's Melodies for Children." On the title
                                    page was the picture of a goose with a very long neck and a mouth wide
                                    open, and below this, "Printed by T. Fleet, at his Printing House in
                                    Pudding Lane, 1719. Price, two coppers."

                                    מר וו. A. Wheeler, the editor of Hurd & Houghton's elaborate edition
                                    of Mother Goose, (1870), reiterated this assertion, and a writer in
                                    the Boston Transcript of June 17, 1864, says: "Fleet's book was partly
                                    a reprint of an English collection of songs (Barclay's), and the new
                                    title was doubtless a compliment by the printer to his mother-in-law
                                    Goose for her contributions. She was the mother of sixteen children
                                    and a typical 'Old Woman who lived in a Shoe.'"

                                    We may take it to be true that Fleet's wife was of the Vergoose
                                    family, and that the name was often contracted to Goose. But the rest
                                    of the story is unsupported by any evidence whatever. In fact, all
                                    that Mr. Eliot knew of it was the statement of the late Edward A.
                                    Crowninshield, of Boston, that he had seen Fleet's edition in the
                                    library of the American Antiquarian Society. Repeated researches at
                                    Worcester having failed to bring to light this supposed copy, and no
                                    record of it appearing on any catalogue there, we may dismiss the
                                    entire story with the supposition that Mr. Eliot misunderstood the
                                    remarks made to him. Indeed, as Mr. William H. Whitmore points out in
                                    his clever monograph upon Mother Goose (Albany, 1889), it is very
                                    doubtful whether in 1719 a Boston printer would have been allowed to
                                    publish such "trivial" rhymes. "Boston children at that date," says
                                    Mr. Whitmore, "were fed upon Gospel food, and it seems extremely
                                    improbable that an edition could have been sold."

                                    Singularly enough, England's claim to the venerable old lady is of
                                    about the same date as Boston's. There lived in a town in Sussex,
                                    about the year 1704, an old woman named Martha Gooch. היא הייתה
                                    capital nurse, and in great demand to care for newly-born babies
                                    therefore, through long years of service as nurse, she came to be
                                    called Mother Gooch. This good woman had one peculiarity: she was
                                    accustomed to croon queer rhymes and jingles over the cradles of her
                                    charges, and these rhymes "seemed so senseless and silly to the people
                                    who overheard them" that they began to call her "Mother Goose," in
                                    derision, the term being derived from Queen Goosefoot, the mother of
                                    Charlemagne. The old nurse paid no attention to her critics, but
                                    continued to sing her rhymes as before for, however much grown people
                                    might laugh at her, the children seemed to enjoy them very much, and
                                    not one of them was too peevish to be quieted and soothed by her
                                    verses. At one time Mistress Gooch was nursing a child of Mr. Ronald
                                    Barclay, a physician residing in the town, and he noticed the rhymes
                                    she sang and became interested in them. In time he wrote them all down
                                    and made a book of them, which it is said was printed by John
                                    Worthington & Son in the Strand, London, in 1712, under the name of
                                    "Ye Melodious Rhymes of Mother Goose." But even this story of Martha
                                    Gooch is based upon very meager and unsatisfactory evidence.

                                    The earliest English edition of Mother Goose's Melodies that is
                                    absolutely authentic was issued by John Newbury of London about the
                                    year 1760, and the first authentic American edition was a reprint of
                                    Newbury's made by Isaiah Thomas of Worcester, Mass., in 1785.

                                    None of the earlier editions, however, contained all the rhymes so
                                    well known at the present day, since every decade has added its quota
                                    to the mass of jingles attributed to "Mother Goose." Some of the
                                    earlier verses have become entirely obsolete, and it is well they
                                    have, for many were crude and silly and others were coarse. זה
                                    simply a result of the greater refinement of modern civilization that
                                    they have been relegated to oblivion, while the real gems of the
                                    collection will doubtless live and grow in popular favor for many
                                    ages.

                                    While I have taken some pains to record the various claims to the
                                    origin of Mother Goose, it does not matter in the least whether she
                                    was in reality a myth, or a living Eliza Goose, Martha Gooch or the
                                    "Mere Oye" of Perrault. The songs that cluster around her name are
                                    what we love, and each individual verse appeals more to the childish
                                    mind than does Mother Goose herself.

                                    Many of these nursery rhymes are complete tales in themselves, telling
                                    their story tersely but completely there are others which are but
                                    bare suggestions, leaving the imagination to weave in the details of
                                    the story. Perhaps therein may lie part of their charm, but however
                                    that may be I have thought the children might like the stories told at
                                    greater length, that they may dwell the longer upon their favorite
                                    heroes and heroines.

                                    For that reason I have written this book.

                                    In making the stories I have followed mainly the suggestions of the
                                    rhymes, and my hope is that the little ones will like them, and not
                                    find that they interfere with the fanciful creations of their own
                                    imaginations.